מהי השתלת שיניים ממוחשבת ולמי היא מתאימה?

על השתלת שיניים ממוחשבות – אחד הפתרונות החדשניים ביותר בתחום רפואת השיניים כיום

כאשר אנו מדברים על השתלת שיניים ממוחשבת, אנחנו מדברים בעצם על אחת השיטות המשוכללות, המובילות, המתקדמות, וכמובן החדשניות ביותר בעולם של שיקום מבנה הפה ומערכת הלסת. מדובר על שיטה טיפולית אשר מתבצעת בהדמיה תלת מימדית וממוחשבת של מערכת הפה והשיניים של המטופל אשר זקוק להשתלת השיניים, כאשר באמצעות ההדמייה הממוחשבות הזאת אנו יכולים להתאים לאותו המטופל את ההליך הרפואי אשר הכי מתאים לו ספציפית.

 מהי הטכנולוגיה אשר באמצעותה אנו מבצעים את השתלת השיניים הממוחשבות?

קודם כל עלינו להבין כי מדובר בטכנולוגיה כל כך פורצת דרך, שכן הדמייה של מערכת השיניים שלנו באמצעות צילומים טכנולוגיים, מאפשרת לנו ביצוע של הליכים רפואיים רבים בצורה קלה יותר בתחום רפואת השיניים, כגון הרמת סינוס, עקירות שיניים, ועוד. הטכנולוגיה אשר מאפשרת בעצם את כל הפלא הרפואי הזה היא טכנולוגיה אשר נקראת בעצם טומוגרפיה. טומוגרפיה היא סוג של שיטת אבחון שיניים באמצעות מחשב, אשר מספקת לנו ומאפשרת ביצוע של צילום רנטגן מקיף ביותר של כל השיניים של המטופל, ובעזרת הצילום הנ"ל אנו יכולים לייצר תמונה תלת מימדית ובעלת עומק של מבנה השיניים של המטופל.

מהי הבשורה החדשה ששיטת הטומוגרפיה של צילום השיניים בצורה תלת מימדת הביאה עמה?

כמו שאמרנו גם לפני כן, הטומוגרפיה היא באמת המילה האחרונה והדבר החם ביותר בכל התהליך של שכלול השתלות השיניים, זאת בעקבות האלמנט של התלת מימדיות ששיטה זו מוסיפה לנו בעצם. השיטה הזו מאפשרת לרופא בעצם לקבל תמונת מצב טובה ומלאה יותר על מצב מבנה הפה של הלקוח, זאת כאשר הנתונים אשר מסופקים לרופא השיניים הם נתונים רפואיים שלא היו יכולים להתקבל כלל לולא המצאת שיטה זו.

כמו כן, טכנולוגיה זו הביאה למניעה של השתלות שיניים אשר מתבצעות בצורה בלתי מדויקת, אשר יכולה לפגוע בנו מבחינת העצבים בגוף, או לפגוע בסינוסים שלנו. בעצם הטומוגרפיה גורמת לרופא השיניים שלכם לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורכם!

 

מהם היתרונות של השתלת שיניים ממוחשבת?

  1. סיכויי ההצלחה של הטיפול נחשבים למאוד גבוהים ועומדים על למעלה מ-96 אחוזי הצלחה. פחות סיבוכים.
  2. באמצעות שיטה זו ניתן למקם את השתלים באופן הכי מדויק שיש, זאת בהתאם למיקום העתידי של השיניים, מה שיאפשר קבלת שיניים חזקות, אסתטיות ותפקודיות.
  3. הטכנולוגיה מאפשרת לבחון את רמת האיכות של העצם, מה שלמעשה, יסייע להפחית את הסיכוי לפגיעה בעצבים.
  4. הטיפול נחשב לטיפול פחות מכאיב בהשוואה לטיפולים אחרים מאותה משפחה.
  5. זמני ההחלמה של טיפול זה נחשבים לקצרים יותר בהשוואה לטיפולים אחרים.
  6. הטיפול יכול להתאים למגוון של מטופלים.
  7. ההתערבות הפולשנית במהלך הטיפול היא מינימלית.

 

איך תבחרו את רופא השיניים המתאים?

למרות שמדובר בתהליך ממוחשב, עדיין יש צורך בבחירת רופא שיניים מקצועי ומוסמך בתחום. לכן, מומלץ לבצע בחירה חכמה ומקצועית לגבי רופא השיניים שצפוי לבצע עבורכם השתלת שיניים ממוחשבת. תוכלו להיעזר באנשים שאתם מכירים, לבדוק המלצות, להשוות בין כמה רופאי שיניים ורק אז להחליט. בנוסף, כדאי ואף מומלץ להגיע למרפאה אחת או שתיים, להתרשם מהרופא, לבדוק את רמת הזמינות שלו, לראות שאתם מתחברים אליו גם מבחינה אישית וגם מבחינה מקצועית. בנוסף, כדאי לבחון היטב את המרפאה עצמה, את רמת הניקיון שבה, את הטכנולוגיה בה עושים שימוש לטיפול זה, להשוות מחירים ואז להחליט.

יעניין אותך גם:

תפריט נגישות