דרכים להתמודדות עם חרדה

 

אנשים רבים חוו זאת. אתה שוכב במיטה בלילה, מנסה להירדם, ואז מתחיל לחשוב על פגיה משמעותית המתוכננת למחר. אתה מתהפך, ואז נזכר בדואר אלקטרוני מוזר שקיבלת מחבר לעבודה מוקדם יותר ביום. פתאום השעה אחת בלילה ועכשיו אתה באמת לא מסוגל להירדם.

לכל אדם יש תחושות חרדה, ואם אתה למעשה סובל מחרדה שאובחנה, רוב הסיכויים הם שאתה מכיר את התסמינים. סימני חרדה נוטים להשתייך לארבע קטגוריות: קוגניטיביים, רגשיים, פיסיים והתנהגותיים. אתה עלול לחוות עלייה בקצב הלב, קשיי שינה, רגישות לכאב, קפיצה למסקנות הגרועות ביותר האפשריות, מחבה על דברים שלא הסתדרו כפי שרצית, ותהייה אם יש אנשים אחרים כמוך. אוף.

למרות שלחץ וחרדה מגיעים ממקומות זהים, חרדה שומרת את הרגשות המלחיצים במצב היכון. לדוגמא, אם יש לך מספר יעדים בעבודה, התחושה המלחיצה עשויה להישאר איתך כל היום, ולגרום לך להיות ער בלילה, או במשך מספר לילות ברציפות. זה המקום בו נכנסת החרדה.

הפרעות חרדה פירושן הנעה על ידי הלחץ, ואם אתה מרגיש שקשה לך להתמודד, הדבר הטוב ביותר שאתה יכול לעשות הוא להתייעץ עם מומחה. אבל גם אם אינך חושב שהמצב כל כך רציני, יש דברים אחרים קטנים אותם אתה יכול לעשות על מנת למגר את תחושות החרדה.

טיפים להתמודדות עם חרדה ותחושת רגיעה באופן מיידי

פחות זה יותר. אם יש לך צמיד מזל או חולצה שאתה לובש תמיד כשאתה מרגיש חרדה, זה הזמן להפסיק התנהגות זו. אנשים רבים נוקטים בצעדים על מנת להקל את חרדתם ובעצם יוצרים יותר חרדה. זוהי מלכודת. לכן מומלץ להתנהג כאילו גם יום חשוב ומלחיץ הוא עוד יום רגיל. באמצעות העמדת פנים שאתה רגוע, המחשבות והרגשות שלך יתחילו להדביק את פעולותיך.

מחשבה על התוצאות הטובות ביותר, הגרועות ביותר והסיכויים הטובים ביותר של כל מצב. לעיתים אנשים מוצאים את עצמם חושבים רק על התוצאה האפשרית הגרועה ביותר של כל מצב. המטרה האבולוציונית של חרדה היא להישמר מפני סכנה. כשאדם חושב על מה שעשוי להשתבש, זה עוזר לו להתכונן, אבל יש לחשוב גם על האפשרות לתוצאות חיוביות, וכן, תמיד יש כמה כאלו. זה מסייע לחשיבה מעט ברורה יותר.

הירגעות. יתכן ששיחה שקיימת לא הלכה כמתוכנן וננזפת. אתה מלקה את עצמך שהשתתפת בשיחה ושלא חזית את התוצאות. במקום זאת, קח דקה והענק לעצמך מעט חמלה. יעיל יותר לחשוב על האופן בו אתה יכול להתמודד עם מצב דומה בעתיד באופן שונה, מאשר לחיות את התרחיש הנוכחי שוב ושוב. תמיד מומלץ להיות נחמד לעצמך.

לקריאה נוספת:

הפרעת חרדה – מאמר בנושא האתר אוניברסיטת מישיגן.

מחקרים מצאו ששליש מהנשים  באוניברסיטת טורונטו קובע כי נשים עם ADHD סובלות מהפרעת חרדה – כתבה באתר העיתון ScienseDaily


ביישנות לדבר בפני קבל היא הפרעת חרדה אולם ישנן דרכים לטפל בה – כתבה באתר עיתון ה-  Mirror

תפריט נגישות